Verzenden & retourneren

Verzending & levering

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 23:59 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen hieronder zijn exclusief BTW. De verzendkosten bedragen:


Gratis voor bestellingen vanaf €35,-
Onder €35,- bedragen de verzendkosten:

  • €4,50,- voor brievenbuspakket
  • €6,75,- voor andere pakketten

 

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL of DHL. Over het algemeen zal de verzendtijd vanaf het moment van verzenden binnen 6-8  werkdagen plaatsvinden voor Nederland & 8-12 werkdagen voor België met de standaard verzendingoptie. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Voor de versnelde verzendingoptie ligt de verzendtijd aan het moment van het jaar, maar zal de verzendtijd tussen de 4-8 werkdagen zijn.


Retourneren & Garanties

Retour Richtlijnen

 

Monthlies™ vindt het belangrijk dat je tevreden bent over de prestaties van onze producten. Daarom bieden we een 30-dagen-geld-terug garantie op al onze producten. Als je ontevreden bent over de prestaties van onze producten kun je het binnen 30 dagen na ontvangst retourneren en krijg je het volledige aankoopbedrag teruggestort.

Houd er rekening mee dat, wanneer je een vooraf gebundeld product hebt besteld (die je niet zelf hebt samengesteld), het teruggestuurd moet worden in zijn geheel. Wij kunnen geen gedeeltelijke retourzendingen accepteren voor individuele producten in een pakket.

Voor producten die zijn besteld bij een geautoriseerde verkoper, gelden hun retour richtlijnen. Contacteer de desbetreffende verkoper voor meer informatie.

Voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, vallen producten die zijn gekocht bij een niet-erkende verkoper niet onder ons retourbeleid.

 

Retourproces

 

Terugbetalingen worden teruggestort op de oorspronkelijke betaalmethode.

Product ruilen? Retourneer het product om het bedrag teruggestort te krijgen en plaats een nieuwe bestelling op gomonthlies.nl voor het juiste product. Kijk voor de garantievoorwaarden, zie de sectie ‘Garantie’ hieronder.

 

  1. Controleer of je bestelling aan alle voorwaarden voor een retourzending voldoet.
  • We accepteren alleen de retourzendingen van geopende en gebruikte producten als ze binnen 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd.

 

  1. De retourzending aanmaken
  • Klik op onze “Contact” pagina, selecteer “Retourneren” uit de drop-down menu van de “Waar kunnen we je mee helpen” veld en vul de benodigde velden in met jouw bestelgegevens.
  • Download en print de retourlabel, leg de retourlabel in de verzenddoos en plak het deel met de barcode en retouradres op de verzenddoos.
  • Belangrijk: wij accepteren geen retourzendingen die persoonlijk worden geleverd bij ons magazijn. Wij accepteren alleen retourzendingen die worden verzonden via PostNL of DHL.

 

  1. Inleveren van pakket

Brievenbus pakketje:

  • Print het retourticket of schrijf het retouradres en je retournummer op de doos. Doe het op de post.
  • Lever je pakketje in bij een DHL of PostNL punt in de buurt.
  • Bewaar het verzendbewijs goed tot je retourzending door ons is verwerkt.

Postpakketje:

  • Download en print de retourlabel. Plak het deel van de barcode op de verzenddoos en leg de retourlabel in de verzenddoos.
  • Lever je pakketje in bij een DHL of PostNL punt in de buurt. (Kijk op internet voor het dichtstbijzijnde inleverpunt bij jouw in de buurt)
  • Bewaar het verzendbewijs goed tot je retourzending door ons is verwerkt.

 

  1. Volg je retour
  • Je kunt de status van je retourzending volgen in het dashboard. Je krijgt hier een update als de retour is verwerkt door ons. Ook krijg je een mail van ons als de retour is verwerkt.

 

  1. Terugbetaling

Wij verwerken jouw retour binnen 7 dagen nadat je het verstuurd hebt. Daarna storten we het aankoopbedrag terug op de oorspronkelijke betaalmethode. Het geld staat dan binnen 5 werkdagen weer op je rekening.

 

Garantie

Als je een artikel bij Monthlies bestelt, mag je er van uitgaan dat het in goede staat is en blijft zoals verwacht bij normaal gebruik. Ben je ontevreden over de prestaties van jouw product? Dan kun je hem binnen 30 dagen na aankomst retourneren met onze 30-dagen-geld-terug garantie.

Ook na deze periode ben je door ons beschermd tegen onverwachte problemen en defecten van het desbetreffende product. Hiervoor geld onze fabrieksgarantie.

 

Fabrieksgarantie

Monthlies hanteert een standaard fabrieksgarantie termijn van één jaar. Dit betekent dat je in deze periode niet hoeft te bewijzen dat je niet aansprakelijk bent voor het defecte artikel.

Let op: op sommige artikelen zit minder of geen fabrieksgarantie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan “verbruiksartikelen” zoals shampoo of huidverzorgingsproducten. Daarop geldt alleen de 30-dagen-geld-terug garantie.

 

Fabrieksgarantieclaim voorwaarden

Om jouw garantieclaim goed te keuren, moeten er aan de volgende voorwaarden worden voldaan: (a) je met het product hebben gekocht op gomonthlies.nl of van een erkende Monthlies verkoper; (b) je moet bewijs sturen van de aankoopdatum van jouw product; (c) indien gevraagd, moet je het product terugsturen naar Monthlies; en (d) je moet het product alleen hebben gebruikt als bedoeld en in overeenstemming met de instructies van het product.

Als zich onder deze omstandigheden en tijdens de garantieperiode een defect voordoet, zullen we het defecte product vervangen, repareren of het volledige geldbedrag terugstorten. De fabrieksgarantie dekt geen defecten die zijn veroorzaakt door modificaties, reparaties, vervangende onderdelen of accessoires van derden. Het is mogelijk dat we gelimiteerde editie producten of uit de productie genomen producten niet kunnen vervangen. In deze situatie zullen we het product vervangen met een gelijkwaardig model op basis van beschikbaarheid.

Let op, de garantie geldt niet:

  • Voor aan slijtage onderhevige onderdelen;
  • Voor schade veroorzaakt door onjuist gebruik of reparatie;
  • Voor gebreken en onjuistheden waarvan de klant bij aankoop op de hoogte was;
  • Bij schade door derden;
  • Bij defecten door eigen schuld van de klant;
  • Bij schade door ander gebruik dan aangegeven in deze instructies.

Garantie Termijnen

Monthlies  geeft standaard één jaar fabrieksgarantie op zijn artikelen (behalve verbruiksartikelen).

 

Garantieclaim Proces

Om een garantieclaim te initiëren ga je naar onze “contact” pagina, klik je op het veld “waar kunnen wij je mee helpen?” en selecteer je de optie “Garantie/ vervanging”. Hier vul je in de overige velden de benodigde informatie (je kunt de garantieclaim alleen indienen binnen het garantietermijn). Als wordt bevestigd dat uw claiminformatie volledig en tijdig is, geven we je een Retourneren met Autorisatie (RMA) trackingnummer. Als jouw wordt verzocht om het product naar Monthlies te retourneren, zullen wij je een vooraf betaalde verzendlabel opsturen. Zodra we jouw geretourneerde product hebben ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een mail om te laten weten dat we je product hebben ontvangen en je verzoek in behandeling hebben genomen. We zullen jouw - binnen 5 tot 7 werkdagen na ontvangst van je product – op de hoogte stellen van onze beslissing met betrekking tot je claim.

 

Wettelijke garantie

Er bestaat ook nog een wettelijke garantie die per land verschillend is. Het betekent dat u altijd recht hebt op een goed product. Als je product niet deugd heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Deze garantie houdt in dat je gekochte artikelen moet voldoen aan wat beloofd is en wat de redelijkerwijs mocht verwachten.

 

Nederland:

In Nederland is er geen wettelijke garantietermijn. Maar gaat het product eerder kapot dan je redelijkerwijs mag verwachten? Dan heb je volgens de Nederlandse wet recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Maar let op, je moet – nadat onze fabrieksgarantietermijn op jouw product is afgelopen – wél kunnen bewijzen dat het defecte artikel niet jouw schuld is.

België:

In België is het wettelijke garantietermijn 2 jaar. Gaat het product binnen dit termijn kapot? Dan heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Maar let op, je moet – nadat onze fabrieksgarantietermijn op jouw product is afgelopen - wél kunnen bewijzen dat het defecte artikel niet jouw schuld is.

 

Garantie Disclaimer

Er zijn geen andere garanties dan de fabrieksgaranties behandeld op deze pagina. Geen enkele Monthlies wederverkoper, agent of medewerker is geautoriseerd om enige modificatie of aanvulling op deze garantie aan te brengen. Deze garantie is niet van toepassing als je jouw product anders dan via onze website of een geautoriseerde verkoper hebt gekocht. De garantie is alleen beschikbaar in Nederland en België.